شما باید بدانید … لیلا مونی جوزف


لیلا مونی جوزف. مجوز استفاده از عکس.

لیلا مونی جوزف با احترام به معلمان و حرفه معلمی بزرگ شد، که در نهایت منجر به کار او در کنار مؤسسات آموزشی در نقش های ارتباطی شد. اما اکنون جوزف آن را یک گام فراتر می برد و در آموزش یهودیان به عنوان مدیر مدارس K-12 در جماعت آداس اسرائیل در واشنگتن دی سی کار می کند.

آیا می توانید مسئولیت خود را به عنوان مدیر مدارس آداس اسرائیل توضیح دهید؟

من بر مدارس دینی تکمیلی خود نظارت می کنم … از جمله کلاس پیش از K تا کلاس ششم به عنوان برنامه اصلی مدرسه دینی ما و سپس برنامه کلاس هفتم تا دوازدهم ما، که Maalot نامیده می شود، که کلمه عبری برای مراحل است. و بنابراین به طور کلی، در تمام این پایه‌ها، ما کمتر از 500 دانش‌آموز داریم و کلاس‌ها در جلسات شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شوند.

موارد خاصی که در مدرسه بر آنها نظارت می کنید چیست؟

https://www.washingtonjewishweek.com/enewsletter/

من با خاخام کریت سولومون، که مدیر آموزش جماعت ما است، همکاری می کنم. کارنامه او نه تنها شامل مدرسه تکمیلی است که من در آن کار می کنم، بلکه شامل گان نیز می شود که پیش دبستانی آداس است. او رهبری مدرسه و راهنمایی خاخامی ما را فراهم می کند، و در نقش شبانی با ما و دانش آموزان و خانواده هایمان کار می کند. و من جنبه اداری کارها را اداره می کنم. بنابراین، من معلمان را استخدام، مدیریت و آموزش می‌دهم، کلاس‌ها را کنار هم می‌گذارم، با والدین و بچه‌ها کار می‌کنم تا مطمئن شوم که نیازهای یادگیری همه را درک می‌کنیم. من با کارکنانم برای ارزیابی برنامه درسی و ایجاد برنامه های درسی کار می کنم و مطمئن می شوم که همه چیزهایی را که از نظر عرضه نیاز داریم در اختیار داریم. من خط کارپول را در پارکینگ اجرا می کنم. شغل من سرگرم کننده است، زیرا شغل من روز به روز متفاوت است، من در اینجا کلاه های زیادی بر سر می گذارم. بچه هایم به من می گویند مدیر، تو مادر مدیر مدرسه دینی هستی، که فکر می کنم خیلی دقیق است.

اهمیت شخصی انجام این کار آموزشی با دانش آموزان یهودی چیست؟

بدون اغراق می گویم که برای من همه چیز است. احساس می کنم کار مقدسی است. من احساس می‌کنم این یک امتیاز بزرگ است که بتوانم در کنار بچه‌ها و خانواده‌ها در سفرشان به یهودیت باشم. هرگاه با والدین یا افراد نسل بزرگتر صحبت می کنم، همه ما تجربیات مدرسه دینی خود را به یاد می آوریم. و آنها به جهات مختلف ما را شکل دادند، چه رفتن به یک مدرسه روزانه یا رفتن به یک مدرسه کنیسه، چه به این دلیل که شما آن را دوست داشتید یا به این دلیل که با انزجار رفتید. و برای بسیاری از مردم یک لحظه تعیین کننده در تحصیلات یهودی شما وجود دارد که رابطه شما با یهودیت را در بزرگسالی شکل می دهد. من فکر می‌کنم که بتوانم با بچه‌های انجمن آداس حضور داشته باشم و در آن مشارکت داشته باشم، واقعاً معنادار است. این خاص و ارزشمند است. و من آن را بسیار جدی می گیرم.

چگونه با این کار در Adas Israel درگیر شدید؟

ما داریم [My husband and I] همیشه آداس را دوست داشتم و آن را خانه ما می دانستم. و همانطور که ما ازدواج کردیم و بچه دار شدیم، آنها در مدرسه دینی اینجا شروع کردند … و از جنبه شغلی، من با فدراسیون معلمان آمریکا در نقش های ارتباطی کار می کردم، که عمدتاً روی مواردی مانند سیاست آموزشی، مانند تربیت معلم و توسعه برنامه درسی من همچنین فرزند یک معلم هستم و همیشه احساس می کردم مربیان قهرمانان من هستند و واقعاً همیشه دوست داشتم از طرف آنها کار کنم. پس از حضور در فدراسیون معلمان آمریکا، به سازمانی به نام مؤسسه رهبری آموزشی رفتم. باز هم، کار در آن نوع آموزش، نقش حمایتی سیاست در آن سازمان. و سپس انتقال به انجام کارهای مشابه در هیلل، تلاش برای حمایت از مربیان یهودی و واقعاً دیدن کارهایی که آنها انجام دادند، و من بسیار خوشحال شدم که بگویم احساس می‌کردم در آن لحظه در هیلل، دنیای شخصی و شغلی‌ام را با هم جمع می‌کنم. و من واقعا تحت تأثیر قرار گرفتم، وقتی دیدم که چگونه متخصصان یهودی و مربیان یهودی در دوران سختی از دانشجویان حمایت می کنند. این در زمان همه گیری بود. و ما قبلاً شروع به دیدن برخی از بذرهای آنچه در مورد یهودستیزی و رسانه های اجتماعی در مورد درگیری در اسرائیل می گذشت، داشتیم. و بنابراین، وقتی در آداس این فرصت پیش آمد تا کسی مدیریت و بخش اداری مدرسه دینی را انجام دهد، واقعاً احساس می‌کردم که یکی از آن لحظاتی است که باید ساخته شوند. من به آن پریدم و با سر به این نقش جدید هیجان انگیز رفتم و فوق العاده بود. واقعا ثواب داشت

از زمانی که در این نقش بوده اید از اینکه توانسته اید به مدرسه کمک کنید به چه چیزی افتخار کرده اید؟

از جنبه لمسی‌تر، ما توانستیم برخی از ارتقاهای تکنولوژیکی بسیار مهم را برای مدرسه دینی تکمیل کنیم و فکر می‌کنم فضاها و شیوه‌های کسب‌وکارمان را کمی مدرن‌سازی کنیم، به گونه‌ای که واقعا مفید بوده است. من فکر می کنم که واقعاً تجربه آموزشی بهتری برای همه ایجاد می کند. ما سیستم‌های ثبت‌نام و پایگاه داده دانش‌آموزان، سیستم‌های ارتباطی والدین خود را بهبود بخشیده‌ایم، و همچنین توانسته‌ایم دستگاه‌های هوشمندی را در کلاس‌های درس خود نصب کنیم و معلمان را برای استفاده از Chromebook و سایر فناوری‌های هوشمند برای دسترسی به مطالب درسی جالب‌تر و چند رسانه‌ای توانمند کنیم. … من فکر می کنم که بیشتر با آنچه آنها در مدارس سکولار خود به دیدن آن عادت کرده اند، برابری می کند. من فکر می کنم که واقعا فوق العاده بود.

هویت یهودی شما در سطح روزمره چگونه بر شما تأثیر می گذارد؟

من خیلی در آن غوطه ور هستم [Jewish life] همین الان. کودک دو ساله من به پیش دبستانی یهودی می رود و من اینجا در کنیسه کار می کنم و کودک شش ساله و هشت ساله ام به مدرسه مذهبی اینجا می آیند. ما یک خانه یهودی داریم و هر جمعه شبات را اینجا جشن می گیریم و به مراسم می رویم. اما من فکر می کنم که حقیقت هویت یهودی من این است که هر کاری را که انجام می دهم هدایت می کند. بنابراین، وقتی بچه‌های من بر سر لگوهایشان با هم درگیر می‌شوند، راهی که ما آن را حل می‌کنیم استفاده از چارچوب teshuva است که در اینجا در Adas آموزش می‌دهیم. وقتی کسی در خانواده یا یک رویداد دیگر در چرخه زندگی یک نوزاد یا مرگ به دنیا می‌آورد، روشی که ما برای او ظاهر می‌شویم و از او حمایت می‌کنیم ریشه در همه چیزهایی دارد که می‌دانیم درباره نحوه مراقبت یهودیان از یکدیگر و انجام آن در 3000 نفر گذشته. سال ها.

[email protected]



منبع