مایکروسافت 30 سال فراموش کرد که این ویژگی ویندوز را به روز کند


نزدیک به 30 سال پیش در یک صبح پنجشنبه در مقر مایکروسافت در ردموند، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار کدی را برای کادر محاوره‌ای که روی آن کار می‌کرد بررسی کرد. جعبه فقط قرار بود موقتی باشد، بنابراین او نگران نبود که خیلی ابتدایی است. به جز، هیچ کس هرگز نتوانست آن را تغییر دهد – و هنوز هم در ویندوز 11 تا به امروز یکسان است.

دیو پلامر، توسعه‌دهنده سابق مایکروسافت، داستان جالب نحوه ایجاد کادر محاوره‌ای درایو Format در تمام آن سال‌ها پیش را بازگو کرد. پست در X درآخر هفنه.

پلامر می‌گوید: «ما در حال انتقال بیلیون‌ها خط کد از رابط کاربری ویندوز 95 به NT بودیم، و Format تنها یکی از حوزه‌هایی بود که ویندوز NT به اندازه کافی با ویندوز 95 متفاوت بود و مجبور بودیم یک رابط کاربری سفارشی ایجاد کنیم. . من یک تکه کاغذ بیرون آوردم و تمام گزینه‌ها و انتخاب‌هایی را که می‌توانستید در رابطه با قالب‌بندی دیسک انجام دهید، مانند سیستم فایل، برچسب، اندازه خوشه، فشرده‌سازی، رمزگذاری و غیره یادداشت کردم.

پلامر سپس یک رابط کاربری پایه ایجاد کرد که به عنوان یک راه حل موقت به پایگاه کد ویندوز NT اضافه کرد «تا زمانی که رابط کاربری زیبا وارد شود». این بهبود رابط کاربری هرگز اتفاق نیفتاد و تقریباً 30 سال بعد، راه حل موقت پلامر هنوز در ویندوز 11 استفاده می شود.

اگر تعجب می‌کنید که چرا اندازه فرمت یک حجم FAT در ویندوز فقط به 32 گیگابایت محدود شده است، ممکن است تا حدی به Plummer نیز مربوط باشد. پلامر اذعان می‌کند: «همچنین باید تصمیم می‌گرفتم که چه مقدار «slack cluster» بیش از حد باشد، و این باعث شد که اندازه فرمت یک حجم FAT به 32 گیگابایت محدود شود. “این محدودیت همچنین یک انتخاب خودسرانه آن روز صبح بود و به عنوان یک عارضه جانبی دائمی در ما ماندگار شد.” FAT در واقع از حجم تا 2 ترابایت پشتیبانی می کند، اما برای ایجاد این حجم باید از یک ابزار شخص ثالث در ویندوز استفاده کنید، حتی اگر سیستم عامل مایکروسافت به درستی این درایوهای FAT بزرگتر را بخواند.

علیرغم چندین اصلاحات اساسی در رابط کاربری ویندوز، مایکروسافت از زمان معرفی آن در ویندوز NT در تمام آن سال‌ها پیش، کادر محاوره‌ای Format را لمس نکرده است. هنوز مقدار زیادی رابط کاربری قدیمی ویندوز وجود دارد که می‌توانید در آخرین نسخه‌های ویندوز ظاهر کنید، اما من حدس می‌زنم که این فرمت خاص یک مورد ساده از «اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید» است. ”





منبع