جدیدترین صفحه کلید یکپارچهسازی با سیستمعامل 8BitDo قصیده ای برای Commodore 64 است


جدیدترین ریف صفحه کلید مکانیکی 8BitDo بر روی طراحی یک کامپیوتر دهه 1980 با یکی از نمادین ترین صفحه کلیدهای تمام دوران: Commodore 64. نسخه 8BitDo Commodore 64 از سری صفحه کلید مکانیکی Retro آن از امروز با قیمت 99 دلار با طرحی 109 دلاری برای پیش خرید در دسترس است. برای ارسال آن در 26 می.

در زیر کلیدهای قهوه ای رنگ و زیبا (پلاستیک ABS با افسانه های دوتایی) و آرم رنگین کمان به سبک Commodore، اساساً این صفحه کلید مشابه صفحه کلید قبلی NES 8BitDo است. این سوئیچ به صورت استاندارد دارای سوئیچ‌های کلیکی Kailh Box White V2 است، اما اگر بخواهید آنها را با چیزی با صدای کمی کمتر تعویض کنید، قابل تعویض هستند. این می تواند از طریق انتخاب USB، بلوتوث یا با دانگل USB 2.4 گیگاهرتز به دستگاه ها متصل شود. و همچنین یک صفحه کلید داخلی در سمت چپ بالای صفحه کلید وجود دارد.

از صفحه‌کلید NES دکمه‌های «Super Buttons» قابل برنامه‌ریزی وجود دارد که همچنان شبیه دکمه‌های A و B کنترل‌کننده سیستم سرگرمی نینتندو هستند. این بار، یک جوی استیک کوچک به نام “Super Stick” به آنها ملحق می شود. اگر ساختار این کیبورد مشابه صفحه‌کلید قبلی است، انتظار داشته باشید که هر دوی این لوازم جانبی سیم‌کشی شده و از طریق جک‌های 3.5 میلی‌متری به بالای صفحه‌کلید متصل شوند. کل صفحه کلید از یک ضریب شکل بدون کلید استفاده می کند که از numpad حذف می شود اما در غیر این صورت یک طرح نسبتاً سنتی را حفظ می کند و هیچ نورپردازی RGB وجود ندارد.

جالب اینجاست که در حالی که Commodore 64 اصلی آن ظاهر درشتی را دارد که من معمولاً آن را با صفحه کلیدهای مکانیکی شل و وار مرتبط می‌دانم، در واقع به سوئیچ‌های هیبریدی میتسومی مجهز شده بود که تلاقی بین یک گنبد لاستیکی و سوئیچ مکانیکی هستند. یوتیوبر Chyrosran22 صفحه کلید یکپارچهسازی با سیستمعامل یک بررسی از Commodore 64C (نوعی از Commodore 64 با طرح رنگ روشن تر) انجام داد، اگر می خواهید به داخل نسخه اصلی نگاه دقیق تری داشته باشید.



منبع