ورزش برای Kapha Dosha – Ultra Fit Health


استفاده از آیورودا به عنوان ابزاری برای حمایت از شفای طبیعی و سلامت کلی می تواند به ذهن، بدن و روح شما کمک کند تا با هم کار کنند تا بهترین احساس را در شما ایجاد کنند. با تغییر روال ها و عادات خود بر اساس غالب خود دوشا، می توانید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که فعالیت بدنی که در آن شرکت می کنید برای شما مفید و متعادل کننده است. اول اینکه کافا دوشا چیست؟

کافا دوشا

کافا دوشا از عناصر خاک و آب تشکیل شده است و انرژی ساختار و هیدراتاسیون است. کافا مسئول نگه داشتن اشیاء درون بدن و تامین آب، رطوبت و روانکاری برای حمایت از عملکرد اعضای بدن و موفقیت فرآیندهای بدن است.

کسانی که کافا را به عنوان دوشا اصلی خود دارند، دوست داشتنی، فهمیده، پایدار و آرام هستند. وقتی کافا نامتعادل می شود، ممکن است بی حال و تنبل شوید یا ممکن است حرص، حسادت یا وابستگی ناسالم را تجربه کنید. کافا دوشا معمولاً با حرکات آهسته همراه است متابولیسم پایین تر، و تمایل به اضافه وزن به راحتی.

با توجه به این ویژگی های مشترک، برای انواع کافا مهم است که هر روز بیرون بیایند و بدن خود را حرکت دهند تا با این ویژگی ها مقابله کنند و تعادل را حفظ کنند.

تمرین برای کافا دوشا

از آنجایی که افرادی که کافا غالب هستند، مستحکم، قوی و ثابت هستند، برای ورزش هایی که به مقدار زیادی استقامت و استقامت نیاز دارند، مناسب هستند. شاید برای کافا بلند شدن و حرکت کردن از دوشاهای دیگر دشوارتر باشد، اما زمانی که از بلوک های ذهنی غلبه کنند، می توانند برای مدت طولانی فعال بمانند. از آنجایی که کافاها بالاترین استقامت را در بین هر سه دوشا دارند، فعالیت‌های هوازی مانند دویدن در مسافت طولانی، رقص، قایقرانی و ورزش‌های گروهی با حرکات بالا را به خوبی انجام می‌دهند.

“[Kaphas] به تمرینات شدیدتری نیاز دارید – کاردیو و وزنه‌ها با تمرکز بر انعطاف‌پذیری… تا بدن را لاغر و چابک نگه دارید.

برای یک فرد غالب کافا ترجیح داده می شود که هر روز عرق کند. کافاها باید از استقامت بالای خود بهره ببرند و با شرکت در موارد زیر متابولیسم خود را تقویت کنند:

کافاها ممکن است جذب ورزش‌های آرامی مانند گلف شوند، اما باید سعی کنند از فعالیت‌های حرکتی بالاتر استفاده کنند تا خون خود را پمپاژ کنند و عرق کنند. مهمترین چیز برای تیپ های کافا این است که در واقع بلند شوند و فعال باشند. پیاده‌روی سریع و دوچرخه‌سواری فعالیت‌های ساده‌ای هستند، برای شروع هنوز ضربان قلب شما بالا می‌رود و به شما امکان می‌دهد عضلات خود را تمرین دهید.