ویندوز 11 مدیر وظیفه قدیمی را پنهان می کند


ویندوز 11 22H2 یک Task Manager جدید را معرفی کرد که با رابط مدرن تر، پشتیبانی از حالت تاریک و تنظیمات انرژی بیشتر تکمیل شد. با این حال، اگر هنوز طراحی جدید را دوست ندارید، می‌توانید (در حال حاضر) همچنان Task Manager کلاسیک را باز کنید.



Albacore در Twitter/X اشاره کرد که Task Manager قدیمی هنوز در آخرین نسخه‌های ویندوز 11 وجود دارد. می‌توانید با اجرای دستور زیر، یا از طریق پنجره Run به آن دسترسی داشته باشید (روی دکمه ویندوز در نوار وظیفه کلیک راست کنید، سپس ” Run’) یا از پنجره ترمینال. پس از باز شدن Task Manager، می توانید آن را به نوار وظیفه خود پین کنید (روی نماد نوار وظیفه کلیک راست کنید، سپس “Pin to taskbar”) برای دسترسی آسان در آینده.

taskmgr -d


Task Manager قدیمی هنوز هم مانند قبل از بروزرسانی 22H2 ویندوز 11 به نظر می رسد. هنوز در دسترس است زیرا هنوز در فایل‌های سیستم ویندوز پنهان است و فایل اجرایی اصلی در C:\Windows\System32\Taskmgr.exe. یک نسخه 32 بیتی نیز در آن ذخیره شده است C:\Windows\SysWOW64\Taskmgr.exe. مشخص نیست این نسخه‌ها چه زمانی حذف و به Task Manager مدرن هدایت می‌شوند یا خیر. اینترنت اکسپلورر به طور کامل در ویندوز 11 حذف شد، اما هنوز یک iexplore.exe قابل اجرا برای حفظ سازگاری با نرم افزارهای قدیمی وجود دارد که درخواست ها را به مایکروسافت اج هدایت می کند.

Windows 11 Task Manager استفاده از CPU، حافظه، دیسک و شبکه را نشان می دهد.

شما نمی توانید از برنامه های قدیمی و جدید Task Manager به طور همزمان استفاده کنید، اما در غیر این صورت، درست مانند قبل از Windows 11 22H2 کار می کند. می‌توانید یک کار را انتخاب کنید و روی دکمه «پایان کار» کلیک کنید تا فرآیندهای سیستم را خاموش کنید، یا برای مشاهده اطلاعات بیشتر روی وظایف کلیک راست کنید. طرح کلی با نسخه جدیدتر واقعاً تغییر نکرد، اما نوار برگه دوباره طراحی شد و گزینه های بیشتری برای مشاهده وجود دارد.


Task Manager جدید در ابتدای راه‌اندازی برخی از اشکالات داشت، اما اکثر آن مشکلات اکنون حل شده‌اند، بنابراین دلیلی برای بازگشت بیشتر افراد وجود ندارد. با این حال، مایکروسافت هنوز به طور کامل Task Manager قدیمی را از وجود پاک نکرده است، بنابراین می‌توانید برای مدتی دیگر آن را در رایانه شخصی ویندوز 11 به‌روزرسانی شده بررسی کنید.

منبع: آلباکور از طریق Windows Latest





منبع