پلیس پسر خاخام سرشناس منطقه دی سی را پس از ادعای درگیری با معترضان خارج از سفارت اسرائیل دستگیر کرد


تظاهرکنندگان در خارج از سفارت اسرائیل تجمع کردند تا خواستار آتش بس در نوار غزه در واشنگتن دی سی، 2 مارس 2024 شوند. (اعتبار عکس: Celal Gunes/Anadolu از طریق Getty Images از طریق JTA.org)

پلیس پسر یک خاخام برجسته در منطقه واشنگتن دی سی را پس از اینکه او با معترضان بیرون سفارت اسرائیل درگیر شد، دستگیر کرد.

دو شاهدی که در برگه دستگیری پلیس سرویس مخفی نقل شده است، ازرا واینبلات، یک مشاور املاک و پسر خاخام استوارت واینبلات، که رهبری جماعت B’nai Tzedek در پوتوماک، مریلند را بر عهده دارد، متهم کردند که آنها را در روز 16 آوریل در حوالی ظهر هل داده و آنها را شکسته است. تجهیزات صوتی

واینبلات به پلیس سرویس مخفی گفت: «آنها چه هستند [the protesters] بر اساس برگه دستگیری که توسط شورای روابط آمریکایی-اسلامی، یک گروه مدافع که از اسرائیل در طول جنگ با حماس حمایت کرده است، به دست آمده است.

سرویس مخفی این بازداشت را به آژانس تلگراف یهودی و هفته یهودی واشنگتن تایید کرد.

یکی از سخنگویان گفت: «در 16 آوریل در حدود ساعت 11:55 صبح افسران بخش یونیفرم سرویس مخفی ایالات متحده پس از درگیری فردی را در 3514 International Drive، NW دستگیر کردند. این فرد به اتهام “تخریب اموال” و “حمله ساده” دستگیر شد.

یک ویدیوی اینستاگرامی مرتبط با انتشار CAIR، مردی را نشان می‌دهد که تجهیزات صوتی را در روز 16 آوریل حوالی ظهر به بیرون از سفارت پرتاب می‌کند. صدای تعدادی از زنان فریاد می زند که “صهیونیسم گناه است” و “این مرد به او تعرض کرد” و “چه بلایی سرت آمد!” در حالی که صدای ضبط آژیر حمله هوایی تکرار می شود. مرد به سمت ماشین خود برمی گردد اما توسط پلیس سرویس مخفی دستگیر می شود. او با آرامش می رود.

دفتر ملی CAIR در X نوشت: «مجری قانون باید اتهامات جنایت ناشی از نفرت علیه آقای واینبلات را بررسی کند.

ازرا واینبلات در زمان دستگیری در هیئت مدیره شورای روابط جامعه یهودی واشنگتن بزرگ خدمت می کرد.

با این حال، بیانیه کتبی صادر شده توسط JCRC در 19 آوریل اشاره کرد که واینبلات از هیئت مدیره خود استعفا داده است.

«ازرا واینبلات استعفای خود را از هیئت مدیره JCRC اعلام کرده است – و JCRC پذیرفته است.

JCRC یک مدافع قوی از حق قانون اساسی برای تجمع مسالمت آمیز و قانونی است. ما عمیقاً به این آرمان نه صرفاً به عنوان یک اصل، بلکه به این دلیل که یهودیان عمدتاً هدف جنایات ناشی از نفرت در ایالات متحده هستند، متعهد هستیم.

“افرادی که به طور قانونی از حق تجمع استفاده می کنند – صرف نظر از پیشینه یا گرایش های سیاسی آنها، و صرف نظر از اینکه ما با پیام آنها موافقیم یا مخالفیم – باید در انجام این کار آزاد باشند. انتظار راسخ و تزلزل ناپذیر ما این است که کارکنان JCRC، اعضای هیئت مدیره و اعضای گسترده تر جامعه همیشه از آن استانداردها در ظرفیت های شخصی و حرفه ای خود حمایت کرده و به آنها پایبند باشند.

حتی و به ویژه در این دوران بسیار دشوار برای جامعه یهودی، ما همچنان بر اساس اصول مدنی، مدارا و احترام هدایت خواهیم شد.

فید توییتر واینبلات عمدتاً بازنشر نظرات طرفدار اسرائیل درباره جنگ اسرائیل و حماس است.

در ماه نوامبر، او مقاله‌ای را در روزنامه تایمز اسرائیل در قالب نامه‌ای سرگشاده به سازمان نجات کودکان منتشر کرد و از آن درخواست کرد که اطلاعاتی را که حماس و گروه‌های وابسته به آن منتشر می‌کنند نقل نکند. او در این مقاله آنچه را که به عنوان تاکتیک ارعاب در اعتراضات ضد اسرائیلی توصیف می کند، توصیف می کند.

واینبلات گفت: «تهدید خشونت و خشونت علیه جامعه یهودی ترسناک و واقعی است، نه تصوری.

اعتراضات در سفارت از طریق جنگ تشدید شده است. یک هواپیمای آمریکایی طرفدار فلسطین در ماه فوریه در بیرون سفارت خودسوزی کرد و بعداً بر اثر جراحات وارده جان باخت.

مقامات یهودی که از سفارت بازدید کرده اند از شدت اعتراض از جمله صدای بلند آژیر حمله هوایی به وزارت امور خارجه شکایت کرده اند. اعتراضات و اینکه آیا وزارت امور خارجه، که یکی از آژانس‌های مسئول امنیت دیپلمات‌ها است، می‌تواند اقدامات بیشتری برای حفاظت از سفارت انجام دهد، موضوعی بود که در 16 آوریل در نشست رهبران جامعه یهودی و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، مورد بحث قرار گرفت.

معترضان به افرادی که وارد سفارت می‌شوند نزدیک شده‌اند، جلوی آن‌ها می‌دوند و آنها را با تلفن‌های هوشمند ضبط می‌کنند و آنها را متهم به همدستی در نسل‌کشی می‌کنند و توهین‌ها و اظهارنظرهای تمسخر آمیز درباره ظاهرشان به آنها می‌گویند.

ازرا پسر خوبی است و برای مدت طولانی، از جمله در دوران جوانی اش. پدر و مادر او هر دو صهیونیست سرسخت هستند و او بارها از اسرائیل دیدن کرده است، از جمله خدمت در ارتش اسرائیل. تظاهرات حامی فلسطین در مقابل سفارت اسرائیل به سرعت از یک تمرین آزادی بیان که در قانون اساسی حمایت شده است به دستکشی با کلمات جنگی غیرقابل قبول تبدیل شده است. استیو رابینوویتز، یکی از اعضای قدیمی جامعه یهودی واشنگتن دی سی که مشاور رسانه های سیاسی است، گفت: من خودم آن را در آنجا تجربه کرده ام و این باعث می شود فکر کنم که ازرا ممکن است هرگز به کسی حمله نکرده باشد، حتی اگر واقعاً آنها را زده باشد. و از دستیاران بیل کلینتون رئیس جمهور سابق کاخ سفید بود. زمانی رابینوویتز با خاخام استوارت واینبلات کار می کرد.

واینبلات بزرگ سال ها در جامعه یهودی واشنگتن برجسته بوده است. او رهبری ائتلاف خاخام های صهیونیست را بر عهده دارد.

واینبلات، پدر و پسر، به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

گزارش تکمیلی توسط آرون ترودلر.



منبع